teisipäev, 28. aprill 2009

Muudatused reisiplaanis

Esimene päev (6. juuli esmaspäev)

Kuna otsustasime sõita Prahani ühe jutiga siis ei ole meil mõtet startida 03.30 kuuenda juuli hommikul. Stardime hoopis 08.00 hommikul. Mingi 7 ajal käime võtame rendibussi (eelmine päev võttes lisanduks ühe päeva renditasu), laadime oma asjad peale ja hakkame Riia suunas sõitma. Prahasse jõuaksime kogu järgmise öö sõites kusagil järgmise päeva hommikul 10.00-11.00 vahel. Sõit võtab orienteeruvalt sinna aega 24-25 tundi kui arvestada peatuseid sisse 2-3 tunni jagu ja läbisõitu Varssavist, mis õnneks peaks ruttu minema kuna satume sinna vist öösel. Muidu võtaks see sealsetes ummikutes aega meeletult rohkem ja raiskaks ka kütet. Pealegi kui stardime 08.00 saab enamvähem öö enne reisi ikka magada ja Prahasse pole nigunii mõtet keset ööd jõuda, hommikul 10 oleks suht normaalne aeg.

Teine päev (7. juuli teisipäev)

Muidugi see, mis edasi saab seda peame otsustama. Kas võtame Prahas 24-ks tunniks aja maha, ehk siis oleme päev otsa seal ja ka jääme ööbima sinna või siis sõidame kusagile järgmisse sihtpunkti päeva jooksul edasi. Esimesel juhul ajagraafikus midagi ei võida ja oleme 3 päeva hommikuks jõudnud sama kaugele kui algses reisiplaanis, aga teise variandi puhul jõuaksime 2 päeva õhtuks Münchenisse, kus saaks ka ööbida. See kumb variant õhtu veetmiseks ja ööbimiseks parem on, kas Praha või München seda ma ei oska praegu öelda ja selle peame üheskoos otsustama. Igatahes kui sõidame 2 päeva õhtuks Münchenisse, mis võtab Prahast aega 3,5 tundi, siis oleksime graafikust ees, iseasi kuidas järgmist päeva siis lahendada. Kui jõuame Prahasse 10 paiku hommiku ja siis stardime Müncheni poole 17.00 paiku jõuaksime Münchenisse kaheksa paiku õhtul kohaliku aja järgi (1 tund vähem Saksa jõudes). Saaksime Münchenis chillida ja seal ka ööbida.

Kolmas päev (8. juuli kolmapäev)

Järgmise päeva teeks see plaani muudatus aga segaseks, kuna Innsbrucki on Münchenist vaid pooleteise tunni sõidu kaugusel. Algselt oli plaan seal ööbida, aga päev otsa seal küll midagi teha pole. Seega oleks võiks seal lõunatada ja mingi aeg chillida, aga mõtekas oleks sealt siiski edasi sõita, iseasi kus siis ööbida. Sest siis peaks samale päevale planeerima järveäärse grilli, ujumise ja muud värgid Zell am See ääres, kus samas võiks vabalt ka ööbida. Oleks suht mõnus ja rahulik õhtu järve kaldal. Sinna on Innsbruckist maad vaid 2 tunni jagu.

Neljas päev (9. juuli neljapäev)

Kui ööbime Zell am Sees siis järgmine hommik saab mõnusa ujumise ja grilli veel teha ja startida Euroopa kuulsaimale mägiteele, kus tõuseme 3000 meetri kõrgusele. Lõunat võiks juba süüa Grossglockner (3800 m) jalamil olevas restoranis ligi 3000 meetri kõrgusel. Mägitee peale vaatame vingemad kohad üle, mingisugused koopad jne. Mingi aeg sõidame edasi Heiligenbluti suunas ja siis läbi Lienzi mägilinna Itaalia suurima Garda järve äärde. Jõuame hiljemalt 17.00 järve äärde. Otsime ööbimise, käime ujumas, grill ja muu möll. Jõuaksime küll ka Milanosse, aga seal poleks mõistlik ööbida ja muudaks võibolla asja jälle liiga kiirustamiseks. Järve ääres chillida oleks vist mõnusam kui Milaanos ööbida, teistpidi seal oleks kindlasti klubisid ja pubisid mida külastada, aga seda peame mõtlema. Ise eelistan järve varianti vist Milaanole.

Viies päev (10. juuli reede)

Ujumine järves ja hommikusöök, liiguksime Milaano suunas. 2,5 tundi sõitu ja oleme seal. Seal võib siis odavaid firmariideid või muud träna shopata kes tahab ja mõne Milaano huvitavama kohaga tutvuda. Arvan, et kauaks pole mõtet sinna jääda. Lõunat sööb kah seal. Seejärel liigub kunagi pärastlõunal edasi Itaalia Rivera ja Monaco suunas. Umbes 3 tunniga jõuame Monacosse. Näeme mööda rannikut sõites Genovat, San-Remot ja muid Itaalia-Rivera kuurorteid kus võib ka põgusalt peatuda. Aga 17.00-is võiks siiski umbes Monacosse jõuda, kus saaks siis esimese ujumise Vahemeres teha Monaco rannas. Ööbimiskoht Nizzas, Villaneuve Loubetis või Cannesis võiks juba broneeritud olla, et seda ei peaks otsima hakkama ja saaksime Monacos olla nii kaua kui tahame. Mingi päev peaks sinna võibolla tagasi minema päeval kah. Aga õhtupoolikul saaks Monaco põhikohtadega tutvust teha küll. Monte-Carlo kasiino, Printsi palee, kellele huvi pakub, okeanograafia muuseum või mis iganes. Kes tahab võib niisama rannapromenaadil chillida. Siis kui soovime sõidame hilisõhtul peale Monaco ööeluga tutvumist ööbimiskohta Nizzas või Villaneuve Loubetis. Esimesse neist sõita 20 minta, teisse 30 minta. Vaja vaid ööbimiskoht üles leida.

Kuues päev (11. juuli laupäev)


Randa. Puhkus ja chill Nizza rannas ja linnapeal. Õhtul liigume ära Cannesisse, kus valmistume klubiõhtuks. Lähme Prantsuse-Rivera kuulsaimasse klubisse Le Palais või siis V.I.P. Room, White Sand Beach Club või kuhu iganes. Enne klubiõhtut ringi vaatamine Cannesi linnas ja mõni õll rannapromenaadil või lahedas pubis. Pärast klubiõhtut, tagasi ööbimispaika.

Seitsmes päev (12. juuli pühapäev)

Järgmine päev tagasi randa, kas Monacosse, Nizzasse või Cannes’isse. Chill siis päev otsa seal. Need kolm kohta asuvad kõik 50 km sees Prantsuse rannikul, niiet nende linnade vahelised vahemaad on väikesed. Lähme sinna kus kõige rohkem meeldib. Õhtul soovi korral klubisse/pubisse minek kas Cannesis/Monacos või Nizzas.

Kaheksas päev (13. juuli esmaspäev)

Järgmine päev tagasi randa, kas Monacosse, Nizzasse või Cannes’isse. Chill siis päev otsa seal. Need kolm kohta asuvad kõik 50 km sees Prantsuse rannikul, niiet nende linnade vahelised vahemaad on väikesed. Lähme sinna kus kõige rohkem meeldib. Õhtul soovi korral klubisse/pubisse minek kas Cannesis/Monacos või Nizzas.

Üheksas päev (14. juuli teisipäev)

Sõidame ööbimiskohast edasi uutesse Prantsuse-Rivera kuurortitesse. Käime rannas Frejus-is ja Saint-Maximes, kus on Euroopa parimad rannad. Käime läbi ka Saint-Tropez-ist. Õhtupoole hakkame sõitma Barcelona suunas. Marseille jääb tee peale. Päris Barcelonasse samal õhtul veel ei jõua, aga jõuame kusagile lähedusse, kus ka ööbime. Võime ka sõita kogu öö, siis oleme kohe hommikuks Barcelonas.

Kümnes päev (15. juuli kolmapäev)

Hommikul Barcelonas hommikusöök ja rand, õhtupoole tutvume linna ja selle vaatamisväärtustega. Hiljem Barca ööeluga. Otsime ka ööbimiskoha.

Üheteistkümnes päev (16. juuli neljapäev)

Järgmine hommik pikk sõit mööda Vahemere rannikut suunaga Mont-Blanci suunas. Kuna sõidame 3-4 tundi Vahemere kaldal, siis teeme peatuseid teeäärde jäävates randades ja chillime natuke seal. Hilisõhtuks jõuame Annecysse, kus siis otsime ka ööbimiskoha.


Kaheteistkümnes päev (17. juuli reede)


Järgmine hommik vaatame korra Annecys ringi ja siis lähme Chamonix Mont-Blanci, kus siis soovijad saavad gondliga Euroopa kõrgema mäe otsa sõita. Seal käidud sõidame edasi Šveitsi. Šveitsis on põhimõtteliselt vabakava. Tähtis on, et me jõuame järgmiseks hommikuks Prahasse, sinna sõidab 7-8 tundi Zürichist. Kuna Barcelona ajas tagasisõidu nii kiireks siis, Šveitsiga lähemalt tutvust teha väga ei jõua ja päevaga seal palju näha ja teha ei saa. Käime vast Genfi järve ääres Montreux-is või Lausannes, tee peale jääb ka Bern. Õhtul hiljem peaksime Zürichisse jõudma ja saame seal natuke ringi vaadata. Igas linnas aega kuni paar tundi, sest hiljemalt 2 paiku öösel peaks hakkama Zürichist Praha poole sõitma. Seni võib Zürichis kusagil baaris, pubis või klubis olla, olenevalt sellest mis kell me sinna jõuame.

Kolmeteistkümnes päev (18. juuli laupäev)

Hommikul kell 08.00 peame olema Prahas. Chillime veel Prahas, sööme hommikust, võimalik, et ka lõunat ja hakkame peale lõunat kahe paiku kodu poole sõitma. Sõidame edasi Poola suunas. Sõidame öösel läbi Poola. Kesköö paiku läbime Varssavi linna.

Neljateistkümnes päev (19. juuli pühapäev)

Edasi jätkub sõit Kaunase suunas. Kaunase läbime 6-7 paiku hommikul. Peale Kaunast võime teha peatuse hommikusöögiks kunagi. 12 paiku peaksime jõudma Riiga, kus sööme lõunat ja võime mõnda aega soovi korral ka peatuda. 17.00-18.00 peaksime jõudma Tartusse. Võtame oma asjad bussi pealt maha ja teeme bussi seest korda ning viime bussi ära. Pärast seda siis igaüks oma koju pikast sõidust välja puhkama.

2 kommentaari:

  1. Tundub igati mõistlik plaan minuarust. Kõige raskem osa aga ilmselt see, kas kõik ajaliselt nii täpselt klapib nagu plaanitud. Aga iseenesest nagu kella peale minekut ka vist kuhugi ei ole otseselt.

    VastaKustuta
  2. Need ajahinnangud on tehtud google mapsi hinnangute järgi, mis niigi tagasihoidlikud ja ümardatud veel natuke ülespoole juurde. Enamvähem peaks asjad laias laastus klappima. Väga suuri möödapanekuid ei tohiks plaanis olla. Muidugi segaseks teeb asja see, et palju oleneb sellest mis kell me hommikuti liikuma hakkame. Ma arvan, et enamvähem on planeeritud liikuma hakkamine praegu 10-11 vahele. Eks vahel kui vaatame, et tahame kusagile rutem jõuda võime varem ärgata kui võimalik või vahel hiljem ärgata. Muidugi mida varem ärgata seda varem me igalepoole jõuame, aga noh magada peab saama piisavalt, muidu oleme mõne päevaga nii koomas, et ei taha enam kusagile liikuda. Aga mingit kohustust hommikul ülivara 8-9 ajal startida pole.

    Minu jaoks on kõige raskem see kuidas me ööbimiskohad leiame. Esiteks on tipphooaeg igalpool ja teiseks kui me vahel liiga hilja kusagile tagasi jõuame siis on suht raske mingit ööbimist otsima hakata ja kui leiaksgi siis tõenäoliselt mingi kirve hinnaga. Peab mõtlema neid asju. Reisi osas teeme kah mingi koosoleku kindlasti kui kõikidelt kindlad jah sõnad käes.

    VastaKustuta