teisipäev, 7. aprill 2009

Reisi pikkus


Nii, mitmed inimesed on arvanud, et reisi jooksul on sõitu liiga palju. Suhtkoht peab nõustuma sellega. 14 päeva jooksul oli esialgu arvestatud, et meie lõpp-punkt on Prantsuse Rivera. Mõned reisile tulijad, aga soovisid ka Barcelonasse minna ja nii sai sama hulga päevade sisse topitud ka Barcelonasse sõit. Koos Barcelonaga tuli reisi pikkuseks umbes 7500 km. Kui vaid Barcelonasse minek välja võtta tuleks reisi pikkus umbes 6500 km. Kui Barcelonasse ei lähe saaks võibolla välja jätta ka Marseille ja leida mõni otsem tee Mont-Blancini, kuigi google maps näitab, et Marseille ja St. Tropezi välja võtmisest poleks maa lühendamisele kasu. Igatahes peab arvestama, et google maps ei näita otseteid ja seal on see maa pikkus suure varuga. Samas kõrvalteid, mis võivad küll otsemad olla kaotame siiski tõenäoliselt ajas väiksema sõidukiiruse tõttu, kolmandaks, google mapsi maale tulevad lisaks veel linnades sõidud ja muud väiksemad kõrvalepõiked. Peale Barcelona muude kohtade välja võtmine ei aitaks sõitu väga vähendada, kuna muud kohad jäävad tee peale, mis on suhteliselt otseim tee Riverasse. Tagasisõites saaks muidugi natuke maad vähemaks kui me ei läheks Prantsuse Alpidesse ja Šveitsi, aga see pole mingi märkimisväärne vahe, lihtsalt samat teed tagasi sõita oleks mõtetu.

Läbi Baltimaade ja Poola sõidaksime me ühe jutiga nii minnes kui tulles, see teeks kokku 3000 km 3-4 päevaga. Ülejäänud 10 päevaga jääks katta siis 4500 km koos Barcaga või 3500 km ilma Barcata. Kuna Riveras 3 päeva praktiliselt ei liigu siis ülejäänud päevadel tuleks ikkagi sõita umbes 600-650 km, mis on ilmselgelt palju, Barcelonata oleks siis 500 km päevas umbes. Võidaksime tund-kaks päevas. Praegusest plaanist midagi välja jätmata peaksime päevase sõidu vähendamiseks pikendama reisi päevade arvu 2 võrra, aga sellega poleks vast enamik nõus. Pealegi tõuseksid kõik kulutused 2 päeva võrra.

Seega paluks ideid, mis kompromissi teeme, et reis mõtetuks sõitmiseks lihtsalt ei kujuneks ja peale nende 3 päeva Riveras veel puhata ja rahulikult olla saaks.

Minekul ei anna kuni Cannesini midagi välja jätta. Sealt võiks välja jätta vaid Innsbruckist mägiteele sõitmise, aga sellega võidaks vaid alla 250 km. Cannesist edasi St. Tropezini on Rivera parimad liivarannad ja vinged kuurortid, mida kah ei tahaks välja jätta. See mis peale St. Tropezi edasi saab on vaja ära otsustada. Samat teed mööda tagasi minna pole igatahes mõtet.

8 kommentaari:

  1. Njah, ühtepidi see Barcelona tundub kõige suurem haak olevat selle marsruudi sees ja jääb nagu veidi kaugemale jah, kuid samas piltide pealt jaüleüldse oleks vahva seal siiski ära käia. Teine point on muidugi see jah et sõita tuleb sitaks nii või naa. Kui seda keskmist päevas sõidetavat kilometraazi vaadata siis tundub vahe muidugi väike. Ausaltöelda on endal praegu üsna raske mingit kindlat seisukohta võtta. Seda ma aind arvaks isiklikult, et kõige muu peale Barca väljajätmist esialgu ei kaaluks sest nende mõjutus on nii väike. Niikuinii tekib ka jooksvalt mingied muudatusi mida hetkel ette ei näe.

    Üks nüass veel muidugi mis pähe lõi ja mida saaks veel mõelda on see, et mingitel osadel kaaluda öösel sõitu (näiteks kasvõi seesama barcasse minek) Samas see öösel sõitmine on ka muidugi väsitav kuna magada normaalselt ei saa ja muidu ka sõitjatele jama. Teisalt mõeldes saaks mõne otsa jälle äkki kiiremini sõidetud.

    Öösel sõidul palju puudusi kuid ka plusse. Lihtsalt käin selle siin välja edasiseks aruteluks ja mõtlemiseks. Midagi pole ju veel otsustatud. Ärge näkku lööge.

    VastaKustuta
  2. Ahoi! Mina olen Lendok, Imps andist sellest huvitavast plaanist teada. Et oleks ka ilmselt huvitatud.

    Et mulle tundus ka kohe see sõitmise hulk liiga suurena. Minu arust on mõnus puhkus just siis, kui kuhugi väga kiirustama ei pea. Kui kuskil väga meeldib, siis jääd kauemaks. Aga see selleks.

    Ma vaatasin, et kõrval on selline küsitlus ka, aga ma oleks ka pakkunud, et äkki teeks nii, et reisi Läti-Leedu-Poola vahemaa võiks ju täiesti 24h sõitu teha. Ma olen aru saanud, et enamusel on load olemas, vahetustega sõitmine ei tohiks väga hull ju olla. Sellega võidaks tunduvalt aega kui ka raha.

    Barca osas - mina olen seal käinud, selles mõttes mind see nii väga ei huvita, samas pean ütlema, et barca on väga äge koht, eriti kohalikud baarid. Eriti vinge oleks, kui õnnestuks seal staadionil veel mõnda jalku mängu ka näha....Suvel on Barcas inimesi muidugi ikka rämedalt palju. Marsuuti vaadates tundub aga see kõige mõistlikum koht, kust kärpida.

    Niisama huvi pärast küsin: kas variant - lennukiga sinna ja seal rendikaga ringi sõita- oleks palju kallimaks läinud?

    Vot sellised mõtted tekkisid. Ärge mulle ka palun näkku lööge. Eriti Imps. (Ta kipub vahel vägivaldseks)

    VastaKustuta
  3. Lendok, sa võid mulle oma e-maili aadressi anda kuhu ma saan Sulle blogi kaasautorluse kutse saata.

    Tähendab üldiselt reisi kontseptsioon ei ole lennukiga ühte sihtkohta lendamine ja seal lähiümbruses rendikaga sõit. Soov siiski palju lahedaid kohti euroopas läbi käia. Iseasi kas kõik need kohad 14 päevaga õnnestub läbida. Ma olen reisi St. Tropezini ja tagasi juba ühe korra läbi teinud 11 päevaga. Polnud väga hull, nüüd kui 14 päeva on aega peaks vaba aega olema veel rohkem. Ainus, mis maad kõvasti pikendab on Barcasse minek, aga soovi Barcasse minna on enamikud väljendanud.

    Minuarust võiks lahendused olla midagi sellist:
    1) öine sõit 24h kuni Prahani ja tagasi tulles Prahast Tartusse. See võtab siis maad vähemaks kohe 3000 km teistelt päevadelt.
    2) arvestada kohe igaks juhuks 2-e lisapäevaga, kui tahame kusagil kauem olla või puhata ja päevaseid sõite lühendada
    3) Jätame Barcelona välja
    4) muudame tagasitee veidi otsemaks, samas sealt erilist võitu ei saa. Ühe jutiga tagasi sõita sama teed mööda oleks mõtetu ja muudaks reisi lõpu nii nõmedaks ja väsitavaks, et pärast ei mäletaks keegi reisist midagi head

    Muidugi 7500 km google mapsi järgi pole eriti tõsi, tegelik maa jääb 7000 km kanti tõenäoliselt, sest google valib vahepeal imelikud teed, kusagilt ringiga. Minek kuni St. Tropezini ei ole eriti arutamist väärt, sest need kohad jäävad tee peale ja sealt millegi välja jätmine eriti ei aita. Ja arvan, et kui me juba nendest välja toodud kohtadest läbi sõidame siis võiks neis ka peatuda, kasvõi korraks. Samas kui seal midagi erilist teha pole saame sealt rutem tulema ja seda kauem me vahemere ääres puhata saame.

    Aga jah see ei ole nagu selline reis, et lähme Sharm El Sheki kaheks nädalaks randa ja siis tagasi. Meil on seal teepeal vingeid järveäärseid kohti mägedes, kus grillida ja chillida, on suurlinnu, on suuri ja väikeseid rannakuurorte, on euroopa kõrgeim mägi ja kuulsaim mägitee jne. Reis peaks olema mitmekülgne. Samas mingit tempot taga otseselt ei tahaks, et oleks, seetõttu ongi nii, et ise vaatame, kus kaua oleme jne. Mingi varuaeg ikka meil on. Põhiline on ikkagi puhkus vahemere ääres, seal on 3-4 päeva täiesti rahulikku chillimist ja erilist sõitu ei ole, seal vahemaad väikesed.

    Seega peame ideid genereerima, kuidas vahemaid kiiremini läbida ja sõidust vaba aega juurde tekitada. Minek kuni St. Tropezini on suht paigas, seda eriti muuta ei saa. Saab vaid paremad otseteed nende sihtpunktide vahele otsida. St. Tropezist edasi on vaja läbi mõelda.

    Samas 500 km päevas kiirteid mööda läbida pole kah eriline suurus. Asi on vaid selles, et kui me Riveras praktiliselt 3 päeva ringi ei liigu, et siis ülejäänud 8-le päevale langeb veidi suurem koormus. Aga kui veel paar ööd sõitu sisse võtta näiteks Barcasse ja tagasi siis on asi ka sellise plaaniga suht tehtav.

    Aga genereerige siis ideid.

    VastaKustuta
  4. Aa ja Lendok, kas oled kindel tulija? Kui oled paneme Su nime blogisse kirja ja saad kah blogi adminniks. Saame siin siis neid asju arutada. Eks siis üheskoos peamegi lõpuks jõudma kompromissini ja parimale võimalikule lahendusele, et kõigile reis meeldiks.

    VastaKustuta
  5. Njah, samas, kui sa oled sarnast asja juba läbi teinud ja veel vähemate päevadega, siis ei tohiks ju hullu olla. Kui veel alguses lõpus-teha öösel sõitu ka, siis oleks ilmselt normaalne. Barca saab veel jätta selliseks varu-ärajätmise variandiks. Et kui näha, et aega jääb napiks, siis ei lähe või sõidame sinna öösel, aga kui aega on, siis pole ju probleemi.

    Küsisin ka ühelt sõbralt, kes sarnast asja tegi. Tema ütles, et neil ei tulnud ka väga hullu sõitmist. Nad sõitsid muidugi väiksema maa ka. Ja nad ööbisid kulude kokkuhoidmiseks teepeal kämpingutes telkides ja kohapeal olles siis hotellides/hostelites.

    Minu tuleku kohta - tahaks nagu tulla ja usun, et oleks suht kindel tulja ka. Lihtsalt ei ole veel hetkel 100% kindel, kuidas ma saan asja ajaliselt klappima. Minu meil: mlendok@gmail.com

    VastaKustuta
  6. Ok, aga ürita asi klappima saada kui vähegi võimalik. Tahaks mingi aeg Su kindlat JAHi kuulda, siis on nagu meil ühe kaasreisija probleem lahendatud ja 7 kindlat inimest koos, mis on ka see hädavajalik summa meile. Kaheksanda inimese ikka kusagilt saame, aga selle pärast ei paanitse väga. Kui Kuusk tagasi siis teeb mingi kokkusaamise kah reisiseltskonnaga ja arutab asju jne.

    VastaKustuta
  7. Ma usun, et sain nüüd asjad klappima ja mu kindel JAH on olemas. Lisaks on mul üks klassivend, kes oleks ilmselt väga huvitatud liitumast. Et see asi oleks ka ilmselt lahendatud.

    VastaKustuta
  8. Olgu, väga tore. Niiet lisan sind siis kah kindlate tulijate listi. Nagu praegu uus kiri siin blogis on, siis 3. maiks küsime kõigi jahid üle ära ja kes kindlat jahi ei ütle selle asemele vaatame siis kedagi teist.

    VastaKustuta