kolmapäev, 15. juuli 2009

10. päeva hommik

Ola!

Oleme elusalt ja tervelt jõudnud oma reisi kaugeimasse sihtpunkti - Barcelonasse! Selja taga on üle 4000 km autosõitu ning 10 erinevat riiki 11-st (Šveits).

Eile hommikul pakkisime siis lõplikult oma asjad kokku Nizzas ning otsustasime veeta rannapäeva kaunis sadamalinnas Frejusis. Kuna eile, 14. juulil oli prantslastel Bastille'i vallutamise 220. aastapäev (märgib Pr. revolutsiooni algust), siis oli kogu linnake kui üks suur siesta. Inimesi näha erti polnud, poed olid kinni, söögikohtigi tuli tikutulega otsida. Tundus, et kohalikud olid oma aknaluugid see hommik kinni jätnud ja rahulikult lihtsalt edasi maganud. Vaid rannas võis turiste näha patseerimas. Olnud vaadanud ära Frejusi sadama, suundusime randa, sest tegemist oli äärmiselt sooja päevaga (32 kraadi). Tuleb tunnistada, et Frejusi rand on seninähtud randadeist parim! Tegemist oli mõnusa liivarannaga, kus olid ka väiksed lained. Kuna inimesi oli vähem, siis oli ka normaalne seal ringi liikuda. Muide, merevesi oli seal niivõrd soolane, et kandis ilusti kõiki vee peal. Peale rannaprotseduure otsisime söögikohta ning leidsime ühe enam-vähem mõistliku hinnaga kohviku "Hermes" kesklinnast. Süüa oli paraku vaid salateid, mis aga lõppkokkuvõttes väga maitsvaks osutusid.

Kõhud täis, läksime tagasi oma jahedasse bussi ning alustasime pikka sõitu Barcelona suunas. Kõik läks väga libedalt ning õhtul kella 21-ks jõudsimegi Hispaania suuruselt teise linna. Kui olime end hotelli sisse seadnud (ma pidin oma elu keerulisima parkimisoperatsiooni läbi viima siin parkimismajas), siis otsustas enamus meist Barcelona kesklinna minna. Seda tegime metrooga. Kesklinn oli täis öist melu. Ma arvan, et seninähtud linnadest on Barca ööelu kõige kirevam ja elavam. Raha eest saab siin kõike: süüa-juua, nänni, narkootikume, naisi (kes on vägagi pealetükkivad). Kogu aeg pakutakse sulle midagi, hetkekski ei saa end rahulikult tunda ning pidevalt tuleb "no, thank you"-sid visata vasakule ja paremale. Aga sellegipoolest oli äärmiselt lahe ning tuiasime linna peal umbes 3-ni öösel, kuni uni võitu sai. Tagasi hotelli saime mingi öise bussiga.

P.S. Barcas kohtusime selle reisi jooksul teist korda eestlastega siin pool Euroopat. Esimene kord oli öösel Nizzas, teine kord siis nüüd siin, Barcelonas. Äärmiselt meeldiv tunne oli emakeelt ka tänava peal kuulda!

Tänane tegevuskava näeb ette päeva Barcelona rannas ning õhtuks peaksime jõudma tagasi Prantsusmaale Annecy'sse.